Onlinearabic.net Anasayfası   Aktif KonularAktif Konular  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş   
aöf ilahiyat önlisans arapça dersleri
Sakarya İlahiyat İLİTAM 1. Sınıf Dersleri
  Forum Anasayfası Onlinearabic.netİLİTAM - İLAHİYAT FAKÜLTESİ LİSANS TAMAMLAMA PROG.İlitam Öğrencileri Tanışma BölümüSakarya İlahiyat İLİTAM 1. Sınıf Dersleri
Mesaj icon Konu: Arapça Çeviri-6: عوامل مهمة للنجاح Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Pratik Arapça Dersleri
Yazar Mesaj
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Konu: Arapça Çeviri-6: عوامل مهمة للنجاح
    Gönderim Zamanı: 05Aralık2009 Saat 17:17



عوامل مهمة للنجاح
 
١- الحديد، وفيتامين B يعتبران من المواد المهمة التي يجب الحرص على تناول المواد التي تحتويها، فهما مهمان للمحافظة على الطاقة العقلية والجسدية الضرورية للدراسة، يوجد الحديد في اللحوم الحمراء والسبانخ، ويوجد فيتامين Bفي الحبوب الكاملة، والبيض، والمكسرات.
 
٢- حبوب الفيتامينات وإن كانت جيدة إلا أنها لا تعوض عن الطعام الصحي
 
٣- تناول الطعام بشكل منتظم ودوري يحافظ على مستوى التغذية والطاقة ثابتاً في الجسم، ويفضل الاستعاضة عن نظام الوجبات الثقيلة طوال اليوم (التي قد تؤدي إلى الشعور بالكسل والنعاس) بنظام الوجبات الست الخفيفة.
 
٤- الغرض من وجبة الإفطار هو الحصول على بعض البروتينات والكالسيوم والألياف، وتناول الحليب والحبوب الكاملة وبعض الفواكه سيفي بالغرض، كما أنه من الأفضل أخذ كمية جيدة من البروتينات والكالسيوم في الأوقات التي تكثر في الامتحانات وما تسببه من قلق، كما أن فيتامين (C) يساعد على الامتصاص الجيد للكالسيوم.
 
٥- الخضراوات لا تتساوى فيما تقدمه للجسم من فائدة، فمثلاً كلما كانت الخضروات الورقية أغمق لوناً كانت الفائدة أكبر؛ فالسبانخ أفضل من الخس، كما أن الفلفل البارد والبروكلي والفندال من المواد المفيدة أيضاً.
 
٦- يجب أن تحتوي الوجبات الخفيفة التي بين الوجبات الرئيسة على مجموعتين غذائيتـين من المجموعات الغذائية، ومن بعض المقترحات: قطع الموز مع زبدة الفول السوداني، البطاطا المشوية مع الجبن قليل الدسم وغيرها.
 
٧- كما ذكرنا سابقاً يجب خفض مستوى الكافيين والسكر إلى أقل المستويات؛ فكوبان من الشاي أو القهوة يعتبران كميةكافية.
 
٨- إعداد قائمة بوصفات الطعام الصحية يوفر الوقت والجهد، ولقد أصبح من السهل الحصول على مثل تلك الوصفات، سواء في الكتب أو المجلات أو مواقع الإنترنت المختلفة.
 
٩- يجب التوقف عن تناول أي أطعمة خارج المنزل أثناء الامتحانات.
 
١٠- النوم الكافي ضروري جداً، فقلة النوم قد تضرّ بالإنسان كقلة الطعام تماماً.



 

Başarıyı etkileyen faktörler
 
1- Demir ve B vitamini çok önemli iki maddedir. Bunları ihtiva eden besinlerin alınmasına dikkat edilmelidir. Bu iki madde, ders çalışırken kullanılacak akıl ve beden enerjisini sağlamada çok etkilidir. Demir, kırmızı et ve ıspanakta, B vitamini ise tahıllarda ve yumurtada bulunur.
  
2- Vitamin hapları velev ki kaliteli olsunlar, yine de sağlıklı gıdanın yerini tutamaz.
 
3- Düzenli ve periyodik olarak yemek yemek vücuttaki enerji ve besin seviyesini korur. Gün boyunca yenip tembellik ve uyuşukluk hissi veren ağır yemeklerdense altı hafif öğün yemek tercih edilmelidir.
 
4- Kahvaltı yapmanın amacı bazı protein, kalsiyum ve lifli gıdalar tüketmektir. Süt, tahıl ve bir miktar meyve yiyerek bu sağlanabilir. İmtihanların ve buna bağlı endişenin çok olduğu dönemlerde ise bol miktarda protein ve kalsiyum ve buna ilaveten kalsiyum emilimini artıran C vitamini alınmalıdır.
 
5- Sebzelere gelince bunların vücudumuza faydaları farklı farklıdır. Yaprakları koyu renk olanlar açık renklilerden, mesela ıspanak maruldan daha faydalıdır. Yine yeşilbiber, brokoli gibi sebzeler de oldukça faydalıdır.
 
6- Ana öğünler arasındaki ara öğünlerin iki besin grubunu ihtiva etmesi gerekir. Mesela şunlar tavsiye edilebilir: bir miktar muz dilimleyerek fıstık ezmesiyle almak, az yağlı peynirle patates kızartması almak gibi.
 
7- daha önce de söylediğimiz gibi, kafein ve şeker alımını minimize etmek gerekir. Mesela iki bardak çay veya kahve yeterli olacaktır.
 
8- sağlıklı yemek tariflerinden oluşan bir liste hazırlamak vakit ve enerji kaybını önleyecektir. Bu tür tariflere kitap, dergi veya muhtelif internet sitelerinden kolaylıkla ulaşılabilir.
 
9- İmtihanlar sırasında dışarıdan yenen yemekler konusunda ayrıca dikkatli olunmalıdır.
 
10- Uykuya yeterli vakti ayırmak çok zaruridir. Zira uyku eksikliği, besin eksikliği ile aynı etkiyi yapar.




الطالب المجتهد
IP

Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma


Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Bu Sayfa 0,125 Saniyede Yüklendi.